17 Mart 2010 Çarşamba

Felsefeye Çağrı... Son Çağrı

Efendim bu yazıyı görünce 'Aman canım bu çılgın balıklar da bu günlerde tutturdular bi hayat felsefesi gidiyo' diyceksiniz. Demeyin. Benim bu 'başkalarının düşünceleri'ne bakış açım biraz değişik. Ne 'A felsefe mi bayılırım' diyebilirim ne de 'Felsefeye kafam girsin' insanlarındanım. Fakat bunun geyiği aramızda sık sık döner. Sırf Tm'ci olduğum için bir çok insandan 'Felsefeyle ilgileniyo musun?' sorusunu duymam ve onların beklentilerini karşılayamamam ise benim için üzücü. Neden 'Burger mı Hacıoğlu mu?' ya da 'Trevanian mı Marquez mi?' gibi sorular değil de felsefe? Moda bu mu da benim haberim yok? Bide o kadar çok insan tanıyorum ki her saniyelerini 'entellektüel' muhabbetlerle harcıyan. Dedikoduları nasıl olur merak içerisindeyim. ''Melisa'nın üzerindeki kendisine hiç yakışmamış olan mavi kazak grinin karamsarlığına hiç uymamış. Üstelik bu kızın gelecekten umutları olduğunu gösteren kumral saçları var. Bu konuya X adlı düşünür Y isimli kitabında şu şekilde değinmiş....'' Ya işte böyle Sunshine Believers. Geçen Goldiyle oldukça elit bir şekilde gerçekleşen çekiştirme seansarımızda bu tip insanlar üzerine baya kafa yorduk. Ne yerler? Ne içerler? Facebook'ta hayran oldukları ünlüler kimdir? Ve en önemlisi bunlar ne dinlerler? Bu önemli soruya bulduğumuz cevap ise bizi bizden aldı, gülmekten çatlattı. Efendim bunlar ''Düşüncelerini'' dinleyip, birbirlerine dinlettiriyolar bizce. Düşünsenize yeni okuduğunuz bir kitap sizi çok etkiliyo ve bu konu hakkındaki görüşlerinizi kaydedip okulda işte çarşıda pazarda dinliyorsunuz ve dinletiyorsunuz.
Bu arada bu yazı yanlış anlaşılsın istemem. Bilgili insanlara saygımız her zaman büyüktür. Ancak iş özenme boyutlarında yaşandığında komik olmuyo mu sizce de?

Don't upset the rhythm bebeyim!

1 yorum:

goldfish dedi ki...

The Noisettes! :D
İnsanlar felsefe sohbetleri yapıyor biz felsefe sohbetlerinin sohbetini yapıyoruz. :D
Sanırım "felsefeyle ilgilenme"nin zamanı gelmiş :P
Sana son düşüncelerimi dinletmiş miydim jellyfayşe?