14 Temmuz 2009 Salı

Amores Perros


Mexico City'de farklı üç hayatın çarpıştığı konkunç bir araba kazası... Ve bu tesadüf sonucu insan doğasının su yüzüne çıkan gizli zaafları... Tamam tamam dvd'nin arka kapağında yazanları buraya nakletmeyi kesiyorum :D. Octavio hayatına farklı bir yön vermek isteyen, bu iş için gerekli olan parayı ise köpeği Cofi'yi köpek dövüşlerinde acımasızca bir 'araç' olarak kullanan cani bi o kadar da romantik üstelik yakışıklı başrol oyuncusudur. Film Octavio'nun geçirdiği araba kazasının farklı yaşamlardaki yansımalarını konu alır. Filmin adının orjinal çevirisi 'Love's a bitch' olmasına rağmen ülkemizde ' Paramparça Aşklar ve Köpekler' diye çevrilip yayınlanmıştır. Sanırım bu çeviride filmdeki yıkık dökük aşklar ve bu aşklar uğruna yaptırılan köpek dövüşlerinin etkisi var. Alejandro González Iñárritu'nun bu filmi 2001 yılında toplam 30 ödül alarak yılın şampiyonu olmuştur.

4 yorum:

goldfish dedi ki...

evet yazara bakmadan kimin yazdığını anladım jellyfayşem :D filme gelirsek ki gelelim artık. Film çok çarpıcı, kurgusu özellikle 3 hayattan farklı kesitleri göstermesi ve yine çok etkileyici bir şekilde herşeyin olup bitmesi "helal olsun" dedirtiyor. Ayrıca köpekler ve hayatlar arasındaki ilişki çok zekice. İspanyolcada sıfatların isimden sonra gelmesini kullanarak "amores perros" ismini koymaları da cuk oturmuş. İzleyin efenim izleyin. Bşrçok hayat var....

hyena dedi ki...

şincik bi film nasıl olurda yılın şampiyonu olur. A benim akılsızım hiç mi akıl yok nizam yok da yazıyosun bunu? Geçtim kimse okuyup da algılayamadı mı bunu? Yazık!(Jellyfish'e diil kesinlikle o DVD'nin arkasına onu yazan akılsıza) Hem birçok hayat var...

goldfish dedi ki...

Sanat yarışma değildir. diğ mi hyena? böyle yılın şampiyon filmi bilmemne sıradanlaştırmayalım lütfene.

jellyfish dedi ki...

A benim canlarım orda ödül sayısını veriyosa neden şampiyon olduğu belli değil midir? Neye göre şampiyon olduğu dvd kapağında da benim yazımda da son derece açıktır.