25 Temmuz 2009 Cumartesi

Bir grubun değişimi:The Horrors (Hyena & Müzik 4)

Efendim bilmem ''The Horrors'' adı altında toplanmış İngiliz geçleri bilir misiniz? Bilmeseniz de pek sorun değil zaten 2 albüm arası uçurum dediğimiz şeyi bize yaşatan bu grubun ilk zamanlarından başlayarak anlatayım azar azar. Şimdi bu çocukcağızlarımız pek bir ''Goth'' görünüme sahipler ki bunun müziklerine yansımaması düşünülemezdi bile. Sıradan goth grupları daha metalik takılırlarken ''The Horrors'' pek bi insanı gaza getiren ''Garaj Punk''a yönelirler. Goth ve Garaj-Punk'ı bol Synthli ''Korku Filmi'' müzikleriyle ve onlara yaraşır şekilde insanı rahatsız eden video klipleriyle(bkz: She's the New Thing indirebilsem koyacaktım belki daha sonra) ünleri yavaş yavaş yayılır. Konserlerine gelenelere ''Nasıl streç kot dikilir?'' tarzı minik kartlar dağıttıkları kısa ama vahşi konserleriyle hayran kitlesini yaratır. Şarkılar vokalist Faris Badwan'ın alışkanlıklarından besleniyor. Örneğin, 'Gloves' Faris'in kayıp eldivenleri toplama takıntısından doğmuş bir şarkı. 'Count in Fives' ise adı üzerinde 5'erli şekilde toplama alışkanlığından.
Yan tarafta ''She is the New Thing''in canlı versiyonu koyup siz onu izlerken ben ''The Horrors''un ikinci bölümüne dolayısıyla da ilk albüm 'Strange House'u geride bırakıp 2. albümü olan 'Primary Colours'a geçeyim.
Açıkcası ben belki biraz daha sert olur diye beklediğim Primary Colours'un ilk single'ı 'Who Can Say'ı dinlediğimde sesi Faris'e benzeyen birinin bunu yayımladığını sandım. Sitelerine girip videoyuda izleyince karşımdaki grubun artık o eski 'GarajPunk-Goth' grubu olmadığını daha ziyade 'Post-Punk Goth'' tınıları içeren ve bunu mükemmel bir şekilde başaran bir gruba dönüştüğünü farkettim. 'Who Can Say' ve 'Sea Within a Sea'nin kliplerinde eski 'The Horrors'dan eser yoktu. Canlı performanslarda ise grubun 'post-punk'a uygun olarak daha az hareketli olduğunu gördüm. Aşağıda(sağda solda da olabilir gayet) 'Sea Within a Sea' ve 'Who Can Say'in kliplerinden görüntüler var. Videolara ulaşır ulaşmaz ekleyeceğim..

Hiç yorum yok: