14 Temmuz 2009 Salı

Ladyhawke (Bize bi grup tanıt Hyena vol.2)



Şincik bu fotoğfta gördüğünüz hanım kızımızın esas ismi Philipa ''Pip'' Brown olmakla beraber kendileri Wellington, Yeni Zellandalılar. Kendileri, 1970lerin ünlü yol filmi Two Lane Blacktop'ın adı altında müzik yapan grubunun 2003 yılında dağılmasından sonra Sydney, Avustralya'ya taşınıyor hanımefendi. Burada da Empire of the Sun'ın Nick Littlemoore'uyla beraber Teenager adı altında müzik yapmaya devam ediyorlar hatta Teenager adlı debut bir albüm bile çıkarmışlar.

Wellington, Sydney derken (bu arada bi türlü dikiş tutturamıyo tabii) sevgili Pip kendi şarkılarını yazıp çalmaya(işte burda ''singer-songwriter''gillere dahil olma hakkı elde ediyor) başlıyor ama bunu aynı şehirde kalarak yapamayacak bi kişiliğe sahip olduğundan solo projesi için kendini bir adadan diğer adaya yani İngiltere'ye Londra'ya atıyor kendini. 1985 yapımı Richard Donner'ın pek bir ''Glam'' isimli ''Ladyhawke'' filmi kızımızın solo projesinin adı oluyor. Aslında şehir seçimi isim gibi son derece doğru çünkü Londra'da parıltılı synthesizerlarıyla süslediği gıcır sounduna son derece iyi tepkiler alarak Modular şirketiyle anlaşıyor.
Takvimlerimiz 2008'i gösterdiğinde ise Ladyhawke isim sıkıntısından olucak kendi adını koyduğu debut albümü ''Ladyhawke''ı yayınlıyor. Albüm günümüzün modası haline gelen 80'lerle sytnh'in buluşması sonucu hem hüzünlü hem de neşeli nostaljik rüzgarlar estiriyor, dinleyeni içine çekiyor. Albümün belki de en dikkat çekici parçası olan ''Paris is Burning'' i de Paris'e gittinde o atmosferden etkilenerek yazdığını hatırlatayım(bi ben etkilenmedim sanırsam Paris'den bir dahaki sefere belki.).

Şarkılara gelince;
Başlangıç için Rolling Stone ''Better Than Sunday'' dese de bence Ladyhawke'a giriş kodunuz ''Paris is Burning''dir.
Aramızdaki buzları eritmek içinse buyrun siz ''Dusk Till Dawn''ı alın, baktınız olmuyo bir de ''Back of the Van''a veya ''Love Don't Live Here''a başvurun.
Gecemi Ladyhawke'a adatan Goldfish gitsin(tamam kendim elinden aldım.) The Doors araştırsın misler yataraktan gibi biz bunu yazalım. Ladyhawke'dan soğudum be. Bang bang on the wall from dusk till dawn...

2 yorum:

Kentarro dedi ki...

bu kadar yaşlı görünür müydü? üzücü.

goldfish dedi ki...

Benim favorim "paris is burning" ve "dusk till dawn". Dust saplantımızı ayrı bir yazıda incelemek istiyorum tabii. Evet bu yazıyı ben yazacaktım fakat yeterli dökümanım olmadığından kaptırdık hyena'ya. Ama merak etme hyena tatilden dönünce uzun ve ayrıntılı Doors ve Beatles yazıları yazacağım, lucy'yle gökyüzünde dolanacağım. yazı güzel olmuş beyendim. Ladyhawke aynen devam :D