8 Ağustos 2009 Cumartesi

A(nother)F(at)S(tudent)



Herkes için açılımı anlamı farklı olsa da programın özelliği eğer belli kriterlere ve uygun miktarda para veya şansa sahipseniz sizi alıp 1 sene istediğiniz ülkede bir ailenin yanında bulundurması, bunun sonucunda geri döndüğünüzde muhtemelen o ülkenin dilini ve kültürünü öğreneceğinizden tercümanlık yapmaya başlayabilecek olmanız olası(Hyena'dan lisede kariyer seçimi dersleri -1-). Herkesin hikayesi bu kadar güzel anılarla dolu olmuyor tabii. Benim hayatımdaki bölümü ise ilk başlarda mükemmel, sonrasında ise tam bir işkence. Baştan almak gerekirse, hazırlık döneminden doldurulmuş olan bendenizin içindeki Finlandiya aşkı birleşince bi programa katılıp o karlarla kaplı ülkeyi görmek şart oldu. Son dakikada sınav için gereken 60 YTL son dakikada yatırılıp yetiştirilmiş, sınavdır mülakattır aileyi ikna süreci derken eşek kadar doldurulması gereken form gelir doldurulur yollanır, ücret kısmına ailenin uygun gördüğü (insanların kıçıyla güldüğü) bir sene için 3.000$ verilir, yollanır, bekleme süreci başlar. Bu süreçte(3-4 ay) Hyena herşeyini gitmeye dayalı olarak yapar, umursamazlık, last.fm'den finli avları gibi şeyler ortaya çıkar, anne ve babanın katlanılmazlığı sonuçta geçecektir, 1 sene sonra dönüncede ÖSS falan derken Hyena ailesiyle yüz göz olmadan uzaklaşacaktır evden. Sonuçlar açıklanıncaya kadar insan dokuz doğurur, aile hala çelişkidedir çocukları gitse iyi olur ama gitmemelidir aslında... Parayı verenlerin kavalları ellerine ulaşmaya başlarken Hyena'nın kavalı gelmek bilmez(hala yok!). Hyena kaçışın, Nirvana'nın, kurtuluşun o kadar yakında olmadığını anlar(belki de hiç olmayacak ama). İşte Hyena'nın hayatında bundan sonra ailesiyle eğitim hayatı hakkında iki çift laf edemeyecek olmasının nedeni budur. Az bulunan para, sınırlı kontenjan ve bok gibi aile içi iletişim. Burdan pek sinirli olduğum AFS yönetimine ve Finlandiya'yı seçen insanlara bi siktirin gidin diyorum en içten dileklerimle. Erasmus varken AFS'yi kim ne yapsın?

Afs herkes için farklı dedim ya Amerika'ya gideceğim parayla kendime büfe açarım ben diyeni de var, kız arkadaşı için gitmeyi pek istemiyorum ben diyende. Benim anlatacağım ikincisi ama bu akşam anlatamayacak kadar yorgunum kusura bakmasın.

1 yorum:

Kentarro dedi ki...

çocuk nirvana yok bizde ona fenafillah denir allah allah koşturun!