17 Ağustos 2009 Pazartesi

İnsanların Yumurtladığı Bir Dünya


Bir biyoloji sınavına çalışırken uyuşuk ve dolma beynimin ürettiği bu saçma sapan fikri paylaşmak istiyorum sizinle. Çok saçma evet. Hatta "bi git bi çay koy" diyebilirsiniz ama blog benim blogum değil mi yazarım işte.(öhöm bizim blogumuz tabiiki) Bu yazıyı okuduktan sonra dünyama 1 adım daha yaklaşacaksınız. İşte biyoloji çalışırken "Ya insanlar yumurtlasaydı?" soruma verdiğim cevaplar. Anlaşılan biyolojiden daha ilginç gelmiş bu soruyu cevaplamak.


  • Kapı önlerinde veya cami avlularında battaniyeye sarılmış yumurtalar olurdu.

  • Çocuklar ve anneleri çok daha rahat karışırdı.

  • Küvözler gibi yumurta saklama merkezleri olurdu. Yumurta kırılırsa eğer veya kabuğunun rengi solarsa yer yerinden oynar, kamuoyu ayağa kalkar, sağlık bakanlığı suçlanır ve köşe yazarları yumurtalar üzerine yazılar yazardı

  • Yumurta yiyen hayvanların soyu tüketilirdi.

  • Sosyetik insanlar yumurtaları için özel çantalar, ısıtma cihazları bulundururlardı. Bebek markaları gibi yumurta markaları da olurdu.

  • Ünlüler yumurtalarıyla milyon dolara poz verirdi.

  • Kırılan kabuklar saklanırdı. Yumurta sıvısı kök hücre alanında devrim yaratırdı.

  • Ana rahminde olmak gibi; yumurta içinde yaşamak, yumurtadan çıkmak, yumurtadan çıkarken mücadele etmek, yumurtadaki ikizler ve bunun gibi herşey sanatçılara ilham verirdi. Şarkılar yazılır, ünlü film replikleri kişisel iletilere taşınırdı.

  • Marjinal insanlar yumurtaları boyardı.

  • Savaş zamanı toplu yumurta kırımları olurdu.

  • "abi ben yumurtadayken metal dinlemey başladım." veya "annem yumurtama bira enjekte edermiş yeaa" gibi övünürdü insanlar. Bende yumurtadayken büyük ihtimalle çikolata kokusuyla yaşamış olurdum.

  • Yumurtanın şekliyle ilgili espriler dönerdi. "yumurta kafa" lafı boyut atlardı.

  • Büyük ihtimalle yumurta yemezdik. Çok korkunç gelirdi.

  • Süper kahramanların yumurtaları da süper olurdu. Süperman bir yumruğu havada çıkardı mesela yumurtasından.

  • "Seni doğuracağıma taş doğursaymışım." gibi anne bedduaları çok daha orijinal olurdu. "yumurtaydaken hava alamamışın sen" gibi.


İlginç olurdu bence. Şimdi gitmeliyim. Aklıma geldikçe ekleyebilirim. Bu arada Hyena'ya zamanında kafayı yedirttiğim için özür diliyorum burdan. Bu fikirlerimi birine aktarmalıyım biliyorsun ve deli olmadığıma ikna edebileceğim tek kişisin. Yumurtlayın gari.

2 yorum:

jellyfish dedi ki...

'İnsan mı yumurtadan çıkar, yumurta mı insandan?' gibi çözümlenemeyen paradokslar oluşurdu.
Bu arada yazının başlığını görünce Hyena sandım. :D

hyena dedi ki...

I have a dream alt başlık olabilirmiş gayet. Bu hikaye beni hep geriyor. Yumurta olsaydık kötü olurdu ya... yok yok iyiyiz böyle